ARBCCooper Pear a aderat in 2013 la ARBC din nevoia de a ajuta la reglementarea pietei de brokeraj si din dorinta de a oferi clientilor nostri servicii cu un standard de calitate intalt. Codul de etica al ARBC, reprezinta un model dupa care ne ghidam in activitatea zilnica, il promovam in industria brokerajului de credit si la care ne dorim sa adere toate companiile de brokeraj bancar.

Codul de etica al ARBC si angajamentul Cooper Pear fata de clienti si partenerii finantatori:

  • sa depuna toata diligenta in reprezentarea intereselor clientului si in general in activitatea desfasurata, precum si sa dea dovada de onestitate, integritate, atentie si profesionalism in cursul consilierii clientilor
  • sa puna la dispozitia clientului toate informatiile pe care le detine care nu sunt confidentiale , informatii care il vor ajuta pe acesta sa obtina finantarea corespunzatoare nevoilor sale si tipului sau de activitate
  • sa trateze clientii si pe oricare alti terti, in permanenta, cu corectitudine si reverenta, sa ofere acestora sfaturi impartiale si obiective si sa faca toate eforturile pentru a nu transmite acestora promisiuni sau asigurari care nu pot fi indeplinite
  • sa respecte confidentialitatea¬†informatiilor care ii sunt incredintate in cursul desfasurarii activitatii sale si sa nu utilizeze aceste informatii decat in scopurile pentru care i-au fost incredintate
  • sa actioneze cu buna credinta in relatia cu finantatorii (bancile, institutiile financiare nebancare)prezentand acestora informatiile complete si corecte la care are acces
  • sa intreprinda toate actiunile necesare in vederea identificarii si eliminarii eventualelor tentative de frauda
  • sa nu includa in reclamele si materialele de prezentare folosite, informatii neadevarate sau care pot induce in eroare publicul, precum si sa nu comunice Asociatiei, clientilor, mass-media sau in relatiile cu partenerii de afaceri date false privind activitatea desfasurata (inclusiv dar nelimitativ: volumul creditelor intermediate, prezenta teritoriala, forta de vanzare, etc). Publicitatea va fi realizata respectand principiile impuse de legislatia in domeniu
  • in situatia in care pentru activitatea desfasurata, brokerul de credite percepe vreun comision/alt cost de la clienti sa asigure transparenta totala in relatia cu clientii si partenerii de afaceri in privinta acestui aspect
  • sa nu utilizeze metode de afaceri care in opinia Asociatiei sunt sau este probabil sa fie percepute ca: lipsite de onestitate, inselatoare, false sau in orice alt mod contrare scopurilor sau standardelor Asociatiei
  • sa respinga si sa se abtina de la orice actiune pentru obtinerea de avantaje prin practici necinstite
  • sa nu ofere foloase necuvenite in desfasurarea activitatii de broker de credite
  • sa dezvaluie/ declare, clientilor/partenerilor de afaceri orice conflict de interese existent sau orice imprejurari/circumstante care ar putea genera un conflict de interese
  • sa se asigure ca angajatii si prepusii sai cunosc si respecta prevederile Codului de Etica
  • sa nu denigreze membrii Asociatiei sau profesia de broker de credite